close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-娛樂
即時新聞-娛樂 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
不老玉女憶初體驗 直呼「好害怕」
Oct 6th 2014, 11:00

永遠的「玉女掌門人」周慧敏拍攝金馬短片,分享電影的第一次,歌手出道的她,回憶1987年,第一次拍電影《三人世界》,她坦言當時沒想過要當演員,因為自己的夢想是當歌手,收到電影邀約後,片方希望她可以演林子祥和鄭裕玲的女兒,「當時我很害怕演戲,跟經紀人說可不可以退掉,結果經紀人要我不可以錯過和巨星合作的機會」。
 
後來她硬著頭皮去排練,一進到公司就和林子祥對戲,周慧敏直呼:「哇!真的很害怕,因為他給我的感覺是很酷、很嚴肅的人,不過他很有耐心陪我排戲、聊天,最後我就順利的當了他的女兒,拍了人生第一部電影。」她笑說,若不是遇上這麼好的演員合作,可能就從此和演戲無緣,「拍檔影響我作為演員的一生」。(楊景婷/綜合報導)



【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()