Blogtrottr
Mobile01熱門文章
 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
不到一年的Mondeo,怠速中狂冒白煙--發電機皮帶盤脫落
Oct 29th 2013, 01:52

小弟的車是今年過年才剛買的mondeo TDCI,上週末要從嘉義開回桃園, 下午上高速公路前,

在交流道下的7-11怠速休息買個東西,回到車上準備出發時,快滿兩個月的兒子突然大哭堅持要喝奶,

所以又怠速等了一下,就在等的時候,突然看到引擎冒出白煙,我還跟我太太解釋說車子在自清耶,

結果接著就看到引擎室前冒出更多白煙,然後發出機械攪拌聲響加上車身劇烈抖動,

我嚇了好大一跳,趕緊熄火下車查看,聞到很濃的燒焦味,打開引擎蓋後發現發電機皮帶盤整個脫落,

當下整個人傻眼,"我接下來可是要帶著老婆兒子開三個小時回桃園耶!!!如果是在高速公路行駛中發生的

,那還得了!!??" 我太太也一整個很驚訝,想當初她還在版上勸敗mondeo,結果發生這種事!

請問大莽車主,有發生這樣的問題嗎? 還是我只是個案

附上照片

按這裡檢視圖片
按這裡檢視圖片
按這裡檢視圖片

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()