Blogtrottr
批踢踢實業坊 Boy-Girl 板
 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
Re: [分享] 謝謝你,給了我如此珍貴的一小時
Oct 29th 2013, 08:20, by Resd

作者Resd (不容青史盡成灰)

看板Boy-Girl

標題Re: [分享] 謝謝你,給了我如此珍貴的一小時

時間Tue Oct 29 08:20:21 2013

剛好進來看到這篇~~ 2009年7月 某天深夜家母打給我說外婆情況不樂觀 當時我人在綠島但沒有解釋我人在哪裡 隔天我搭最早班船回台東再轉飛機回台北 我先回我家放行李又抓了信出門 和媽媽會合之後到醫院舅舅也趕到了 外婆已經打過幾次強心劑,每次間隔的時間也越來越短 現在就只等住新竹的阿姨趕上台北 當醫護人員拿著放棄急救同意書過來的時候 我媽拒絕去看也拒絕去簽,是舅舅接手的 (其實這邊記憶有點模糊了,很多事情好像發生在同時,有點失去時間感) 我抓著外公寫給外婆的信(的影本) 在外婆的床前 開始讀給外婆聽 一個字一個字的唸,讀過一遍,我又讀了第二遍 然後我就再也讀不下去了 外婆的兒女們都在,孫子輩們也到了一些 最後的印象就是我們圍著外婆 我抓著信一個字一個字的唸 希望外婆有聽到外公寫的信 註1: 我發現信的時候是2008年底,當時外婆已經開始進行癌症治療 狀況時好時壞 當時的想法是等外婆穩定些,也許可以讓外婆自行閱讀 只是,沒能等到那時候出現 註2: 信的內容曾經貼在婚姻板,一併轉過來在下篇 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 178.110.210.74

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()