Blogtrottr
批踢踢實業坊 PC_Shopping 板
 
Learn to Play the Ukulele

Make your own music in your own way on the ukulele and have fun doing it. This online course is taught by "Cool Hand Uke." Sign up today for just $25.
From our sponsors
Re: [請益] 長距離DVI or HDMI
Oct 29th 2013, 07:05, by random615

作者random615 ( )

站內PC_Shopping

標題Re: [請益] 長距離DVI or HDMI

時間Tue Oct 29 07:05:17 2013

提供我的經驗給你參考 HDMI是要有影像輸出才會有聲音 如果你喜歡放著聽音樂, 不需要開電視的話, 請繼續使用音效卡的光纖或數位輸出 而且這張有DDL/DTS Connect 可以將遊戲5.1聲道壓縮輸出, 足以提供環繞音效 也保留對eax的相容性, 但對於藍光的多聲道pcm或是DD-TRUEHD或是DTS-HD則無解 直接以hdmi輸出音效的好處是, 可以用多聲道pcm不壓縮直出 也可以將DD-TRUEHD和DTS-HD直出擴大機有7.1聲道 我的折衷方式是, 保留音效卡, 同時接dvi到螢幕, HDMI經擴大機到螢幕, 顯卡設定雙輸出 平常用DVI+音效卡輸出聽音樂, 看有進階環繞音效的影片時, 則以軟體設定音效輸出HDMI 這樣對我來說才能兼顧兩種需求 ※ 引述《lalbj (破梗了)》之銘言: : 各位先進,大家好~ : 借標題,發問一下 : 看到多人推薦的RJ45 轉HDMI : 所以小弟也在布線的時候,先放網路線進去了 : (有一部份的原因是因為 HDMI 進不了2分管) : 我想問的是 : 如果我使用這類的轉接器(小弟的顯卡是 GTX680) : 但是我電腦本身有裝音效卡 ASUS D2X : 我是否要把音效卡賣了? : 因為如果是數位音效,有音效卡的效果是不是也有限? : 另外,如果我直接用顯示卡的HDMI---VE800(RJ-HDMI)---HDMI---擴大機---電視 : 這樣還會有5.1或是7.1的效果嗎? : 懇請指教!!!!謝謝!!!! -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 49.158.8.224

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()