Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Learn to Play the Ukulele

Make your own music in your own way on the ukulele and have fun doing it. This online course is taught by "Cool Hand Uke." Sign up today for just $25.
From our sponsors
朋友賣房子遇到糾紛.請大家幫忙
Dec 28th 2013, 14:52

最近朋友賣房子遇到糾紛不知道要怎麼處理.請各位大大給點意見

事情是這樣的.我朋友在11月中旬透過仲介賣掉一間房子.這幾天代書說已經完稅準備要清償貸款餘額.買方也要求我朋友要再看一次房子.結果買方進去屋子裡就開始東敲西敲的.把廚房幾片磁磚給敲打下來.後來東嫌西嫌的說房子是輕隔間.會不會有主建築物結構的問題.我朋友是覺得很奇怪.買賣都是您情我願.當初看房子也是有喜歡才會買這個房子.這位買方事後這種行為是不是有點類似事後要來再殺房價.
後來我朋友跟買方離開後.買方就叫代書打電話給我朋友.要求我朋友給一筆磁磚維修費用20萬.不然就走法律徒徑.我朋友覺得這簡直是在敲詐.因為幾片磁磚說起來也不用20萬.而且當時買賣契約中是寫以現況交屋.因為我朋友也知道屋況不是很好.而且當時磁磚本來就是有點類似熱脤冷縮(磁磚本來就澎澎)所以是有便宜賣了將盡20多萬.像這種情況是否賣方不需要理會.一切依照買賣契約中寫的現況交屋.還是我朋友(賣方)需要付責任.

我朋友現在有點煩惱.希望大家給點意見.現在是否要理會這個買方.還是要告讓他來告.大家走法律途徑.另外若互告是否我朋友占優勢還是劣勢.請大家給我朋友一點意見.感謝大家.

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 xals2q 的頭像
    xals2q

    2015花千骨線上看tv 2016花千骨 花千骨線上看drama q 花千骨線上看drama 仙俠奇緣之花千骨線上看 花千骨線上看tv543 電視劇花千骨線上看 花千骨線上看第一集

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()