Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
[問題]2份工作選擇
Nov 9th 2013, 13:09, by drive01

作者drive01 (我生前很胖)

看板Salary

標題2份工作選擇

時間Sat Nov 9 13:09:25 2013

長期受惠於板上 想請教版友一個蠻笨的問題 小弟今年27礙於學歷(專科肄業)的關係難找好工作 最近想轉換跑道 有兩份OFFTER選擇 A工作:旭銷子輪班作業員,聽說在中部地區算是福利不錯的 底薪2萬5 若加班一個月可領3萬左右 年終6個月 B工作:業務員 底薪1.2萬 油資補助5000 -------------------------------------------------------------------- 我大哥給我意見說我的學歷太爛又太憨厚(講話沒技巧不會包裝) 當業務不太妙會吃很多虧且賺不到錢 這份工作對我面臨的環境來講或許已經是最好的條件了 但我自己是想法認為當作業員到40歲可能還是一樣的薪水會面臨中年危機 被裁員可能會找不到工作 履歷漂亮不起來 當業務或許就沒這個問題 口條可能會越來越好 更會觀言察色什麼場合說什麼話 薪水也活(我哥說我想法天真,業務沒這麼好當) 你們會怎麼選? -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 114.41.85.178

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()