Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Curious about the benefits of meditation?

In just a few minutes daily, this course will teach you how to relax and relieve stress. Even with a full schedule, you will want to make time for this!
From our sponsors
[問題] 公司要我自行處理勞健保
Oct 9th 2013, 12:24, by dsct90

作者dsct90 (popo)

看板Salary

標題[問題] 公司要我自行處理勞健保

時間Wed Oct 9 12:24:48 2013

這間公司是我的第一份正式工作,是一間五人小公司 今年八月到職,但因在十月之前沒辦法每天上班 所以期間都用工讀下去計算新資 就在昨天,老闆要我自己去自己的弄勞健保 我才發現原來在八月到現在公司都沒幫我用 期間他們沒有跟我拿身分證那些,我也忘了要給... 因為公司的成員們算是以兼職身分待在這邊公司 就是這間公司是他們創業的,他們主要是在其他公司做 所以他們也完全不懂那些勞健保的東西,要我自己去做處理 因此平常辦公室也只有我一個人 老闆要我自己去做處理的話...我是該聯絡勞保局那些嗎 老闆直說,不懂就打1999就好... 他好像是有提過可以跟公會保,如果是的話也是自行連絡嗎 這樣的話會不會連國民年金也要我自己去弄@@ -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 59.120.151.54

gaiaesque:自己創業還不懂勞健保的東西...唬爛嗎 10/09 12:40

nick80082:國民年金25歲以上才會開始寄的樣子,五人以下公司只有規 10/09 13:13

nick80082:勸沒有強制加勞健保,只能去保工會 10/09 13:13

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()