Blogtrottr
批踢踢實業坊 movie 板
 
Re: [請益] 請問冰雪奇緣中文版歌曲?
Jan 11th 2014, 14:41, by theodoranian

作者theodoranian (虎兒)

看板movie

標題Re: [請益] 請問冰雪奇緣中文版歌曲?

時間Sat Jan 11 14:41:40 2014

LET IT GO歌詞 我的中文翻譯 (說明:我沒有特別去注意押韻,而是希望能表達出原來英文背後的意思) The snow glows white on the mountain tonight Not a footprint to be seen A kingdom of isolation And it looks like I'm the queen 今夜山頂白雪閃耀 不見任何足跡 這個隔離的王國中 看來我是女王 The wind is howling like this swirling storm inside Couldn't keep it in, heaven knows I've tried 狂風呼嘯就如同我內心風雨翻攪 老天知道我即使盡力 仍無法保守秘密 Don't let them in, don't let them see Be the good girl you always have to be Conceal, don't feel, don't let them know Well, now they know 別讓他們進來,別讓他們看見 當個一直以來必須當的好女孩 隱藏起來,別去感覺,千萬別讓他們知道! 然而,他們現在知道了! Let it go, let it go Can't hold it back anymore Let it go, let it go Turn away and slam the door I don't care what they're going to say Let the storm rage on The cold never bothered me anyway 隨便啦!就這樣吧! 反正覆水難收 隨便啦!就這樣吧! 轉身離開、把門甩上 我不care他們會說什麼 讓冰雪盡量瘋狂! 反正冷冽對我從來就不算什麼 It's funny how some distance makes everything seem small And the fears that once controlled me can't get to me at all It's time to see what I can do To test the limits and break through No right, no wrong, no rules for me I'm free 很好笑,保持一點距離似乎讓每件事物都變渺小 雖然恐懼曾一度控制我,但我現在一點都不害怕 現在是看看我能做什麼的時候 測試我的極限,然後突破 沒有對,也沒有錯,沒什麼能管我, 我已經自由了! Let it go, let it go I am one with the wind and sky Let it go, let it go You'll never see me cry Here I stand and here I'll stay Let the storm rage on 隨便啦!就這樣吧! 狂風天空本歸我所有 隨便啦!就這樣吧! 你將不會看到我再哭 我就在這裡,而且我就留在這裡 讓冰雪盡量瘋狂! My power flurries through the air into the ground My soul is spiraling in frozen fractals all around And one thought crystallizes like an icy blast I'm never going back, the past is in the past 我的力量從空氣中的飄雪滲入地底 我的靈魂灌注到處都是的幾何圖形 一個念頭如同冰晶一樣爆發: 我再也不要回去!讓過去留在過去! Let it go, let it go And I'll rise like the break of dawn Let it go, let it go That perfect girl is gone Here I stand in the light of day Let the storm rage on The cold never bothered me anyway 隨便啦!就這樣吧! 然後我將如黎明破曉再起 隨便啦!就這樣吧! 那個完美的女孩已經離開 我就在這裡,站在晨光裡 讓冰雪盡量瘋狂! 反正冷冽對我從來就不算什麼 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 49.159.149.14

Emerson158:推 這片就像是描述Elsa的心境轉變一樣 01/11 15:17

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 xals2q 的頭像
    xals2q

    2015花千骨線上看tv 2016花千骨 花千骨線上看drama q 花千骨線上看drama 仙俠奇緣之花千骨線上看 花千骨線上看tv543 電視劇花千骨線上看 花千骨線上看第一集

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()