Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Matchmaker for $499/month

Sit back. Let us find you love. Featured on NYTimes and The Today Show.
From our sponsors
Re: [爆卦] 20年前的台灣薪資
Sep 5th 2013, 12:42, by Chesting

作者Chesting (To 宅 Or Not To 宅?)

看板Salary

標題Re: [爆卦] 20年前的台灣薪資

時間Thu Sep 5 12:42:06 2013

對於這則消息,是真是假不知道,但本人相當感同身受 我是大概12年前畢業於淡水的技術學院,生活就是上課睡覺下課打電動 就這麼混了兩年,畢了業當完兵,還是給我找到一份機構工程師的工作 起薪30K,但是隔周休讓我年少的腦袋很不爽,於是想說要去漂白學歷 就從大學(天大地大)一路漂起,還莫名地考進研究所(113) 畢業後我也以為113超邱的,殊不知,六個月才面試三次 幸運的有上一間,於是就去了。 或許你會說是我研究所太混,是的,我很混, 但是我上次唸那個吊車尾的技術學院還被當...畢業一個月,錄取兩份工作 10年前一個私立吊車尾技術學院的學生(我本人),找工作都是開28K起 現漂白過的學歷唯一的好處只是擔負著更大的壓力,大家都會覺得是太挑了... 三十多歲 再次剛出社會 再次新鮮人 感觸良多 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 101.9.135.108

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    xals2q 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()